Daarginds de groene heuvels.

Op dit blog vertrouw ik in gedeelten mijn pennenvruchten toe van het houden van vakantie in Frankrijk, het wonen daar en onze belevenissen daarginds.
Ik ben met het schrijven hiervan al begonnen in 1994, waar blijft de tijd ?

Met een "voorraad" van 130 bladzijden, zal ik twee keer per maand een hoofdstuk posten, op de 1ste en 15de van iedere maand.
Ik maak er dus een feuilleton van!

Om privacy redenen heb ik de namen van de personen die in de verhalen voorkomen veranderd.

Lees gezellig mee en een reactie van tijd tot tijd zou ik erg op prijs stellen.
Als het je aanspreekt en je wilt niets missen, dan kun je ook volger worden.
à Bientôt, (tot straks).............Daarginds !

vrijdag 25 november 2016

DAARGINDS.......

Daarginds...

 hier volgt de tekst van een liedje, gemaakt door Jaap Aagenborg.

Daarginds
de groen heuvels
helemaal voorbij
de blauwe horizon
een zee van zonnebloemen
lege droomkastelen
zo stil
daarginds.

Wijn fonkelt wit
en rood in de glazen
een lange maaltijd
in de hete middagzon
de tijd staat stil
alles kan later
ergens
blaft een kettinghond.

Daarginds
het oude dorpje
lege straten
de luiken dicht
oude muren
en vermoeide daken
zo stil daarginds.

Daarginds
de oude mensen
dezelfde dagen
steeds maar weer
tot hun einde
in de groene heuvels
zo stil
daarginds.

All rights reserved - one4threeJCA/2007

1 opmerking:

Allereerst wil ik mijn trouwe lezeressen bij deze bedanken. Ik stel de geplaatste reacties altijd zéér op prijs en meestal geef ik via email antwoord. Op de één of andere manier schept dat toch een band, temeer omdat er voor sommigen zulke herkenbare situaties beschreven worden.
Dan zijn we toch met zijn allen weer even Daarginds....!